Hakukoneet, kuten Google, Yahoo ja Bing, rakastavat runsasta sisältöä. Kun tuotat paljon sisältöä, teet samalla hakukoneoptimointia. Okei, asia ei ehkä ole näin yksioikoinen – tai sitten on. Joka tapauksessa kannattaa pysähtyä miettimään, millaisella sisällöllä hakukoneita pitäisi ruokkia.

Julkaise usein

Säännöllisellä julkaisemisella pidät hakukoneet kiinnostuneina. Hakurobotit vierailevat useammin sivustoilla, jotka ovat aktiivisia. Esimerkiksi täysin uuden sivuston indeksoituminen hakukoneisiin kestää muutamia päiviä, jopa viikkoja. Aktiivisen blogin uusi artikkeli näkyy hakutuloksissa muutamassa minuutissa. Oma ennätykseni on seitsemän minuuttia: artikkelini julkaisemisesta ehti kulua seitsemän minuuttia, kun löysin sen hakukoneella.

Julkaise paljon

Mitä enemmän nettisivuillasi tai blogissasi on sisältöä, sitä enemmän sinulla on potentiaalisia hakusanoja. Kaikki sanat eivät tietenkään ole saman arvoisia, mutta kaikilla sanoilla on merkitystä, kun ihmiset etsivät tietoa mitä erilaisimmilla sanayhdistelmillä hakukoneilla.

Sisällön määrä siis ratkaisee. Sisältömarkkinoinnissa niukkuus ei ole ase, jolla kannattaa tavoitella saalista. ”Kun laittaa kotisivuille vain vähän tietoa tuotteista, asiakkaat saadaan myymälään kysymään lisää” -ajattelu ei vain toimi. Asiakkaat löytävät sinne, missä on runsaasti sisältöä, eli juuri sinne, minne he haluavatkin.

Et voi koskaa julkaista liikaa tai liian usein. Pidä vain huoli siitä, että sisältösi kiinnostaa asiakkaitasi.