Sisältömarkkinoinnin ja blogin pitämisen iso kysymys on, mahtavatkohan asiakkaani seurata blogeja? Kannattaako siis panostaa sisällöntuotantoon viikosta toiseen ja vuodesta seuraavaan?
Harvakseltaan julkaistavaa yritysblogia tuskin kukaan seuraa aktiivisesti – paitsi kilpailija. Se ei kuitenkaan tarkoita, ettei sisällöstä olisi hyötyä markkinointimielessä.
Sinnikkyys on hakukoneoptimointia
Vain sinnikkyydellä saa aikaiseksi määrää, jota netissä tarvitaan. Hakukoneet suosivat sivustoja, joissa on paljon muuttuvaa ja lisääntyvää sisältöä. Mitä useammasta näkökulmasta sivustolla on asiaa, sitä todennäköisemmin erilaiset asiakkaat sen löytävät. Yksinkertaistaen: Mitä enemmän sanoja, sitä enemmän potentiaalisia hakuosumia.
Laiska kohderyhmä
Monet yritysblogit eivät kohderyhmästään johtuen kerää kovin paljon aktiivisia seuraajia, saati kommentoijia. Niiden hyöty on siinä, että joku ennemmin tai myöhemmin löytää perille. Jos bloggaamiseen on vähänkään paneutunut, varmasti löytääkin.
Yksi asiakas voi tehdä investoinnista kannattavan
Sisältömarkkinoinnin tarkoitus on saada asiakkaita. Potentiaaliselle asiakkaalle ei tarvitse kolahtaa kuin yksi blogikirjoitus ja hän ottaa yhteyttä. Yksi yhteydenotto voi tehdä blogista kannattavan investoinnin.
Jatkuvuutta, eli pitkää häntää
Kun aloitat sisältömarkkinoinnin nyt, vuoden päästä sinulla on jo 24 artikkelia, vaikka kirjoittaisit vain kaksi kertaa kuukaudessa. Se on moninkertaisesti enemmän sisältöä, mitä keskiverto yrityssivustolta löytyy.
Toisin kuin lehti-ilmoitus blogikirjoitus löytyy vielä aikojenkin päästä. Asiakaskontaksi saattaa syntyä hyvinkin vanhan sisällön ansiosta.
Viimeisimmät kommentit